اخبار دبی فارسیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

«فیلم‌های کره‌ای» با ۸ اثری که پرچم آزادی را برافراشته‌اند، رونمایی می‌شود

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، هشتمین دوره جشنواره فیلم کره 2024 با هشت فیلم با شعار آزادی در ابوظبی و دبی آغاز به کار کرد و فعالیت های آن از چهارم تا هفتم تیرماه و در «فستیوال سیتی مال» برگزار می شود. از 12 تا 14 جولای امسال، و این اولین دوره جشنواره است که از زمان آغاز به کار آن در سال 2017 در دبی برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه که دیروز عصر در مرکز خرید یاس ابوظبی برگزار شد، شاهد نمایش فیلم “جاده بوستون” بود که داستان ورزشکاران کره ای شرکت کننده در ماراتن بین المللی بوستون در سال 1947 را روایت می کند. اولین ماراتن بین المللی که پس از جنگ جهانی دوم برگزار شد.

سفیر کره در امارات، یو جائه سونگ، از تعامل تماشاگران اماراتی با سینمای کره ابراز خوشحالی کرد که نشان دهنده بخشی از فرهنگ کره است که به تثبیت جایگاه آن به عنوان یک ژانر سینمایی که جنبه های فلسفی بشریت را بررسی می کند، کمک می کند. حفاظت از محیط زیست، از ساختن نهادهای اجتماعی حمایت می کند و علم پیشرفته را پیش می برد. با اشاره به اینکه در سال های اخیر، فیلم های کره ای در جشنواره های بین المللی معتبر مانند جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفته اند.

سفیر کره به بررسی برجسته ترین کمک های کره ای به سینمای جهان پرداخت، زیرا لی جونگ جائه، یکی از مشهورترین بازیگران کره ای، به عنوان اولین کره ای که نقش جدیدی را در سریال جنگ ستارگان (The Acolyte) ایفا می کند، تاریخ ساز شد. نفوذ جهانی استعدادهای کره ای و فیلم “پلیس کمپین” ساخته بازیگر بین المللی ما دونگ سوک که از مرز 10 میلیون بیننده در کره جنوبی گذشت، موفقیت بزرگی در امارات داشت. علاوه بر این، فیلم «Exuma» که اخیراً در ابوظبی و دبی به نمایش درآمد، در باکس آفیس به موفقیت دست یافت، زیرا سبک روایت سنتی کره‌ای را با یک داستان ترسناک گیرا ترکیب کرد و نشان داد که سینمای کره‌ای که توسط تاریخ کره شکل گرفته است. ، جامعه، روانشناسی و فرهنگ متمایز، بیان فرهنگی غنی را در بر می گیرد و ابراز اطمینان می کند که جشنواره فیلم کره به تقویت روابط فکری و عاطفی بین کره و امارات کمک خواهد کرد.

«لی یونگ هی» وابسته فرهنگی کره با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کره به یک سنت سالانه تبدیل شده است که نشان دهنده عمق پیوندهای فرهنگی بین کره و امارات است و موید قدرت سینما در فراتر رفتن از مرزهای فرهنگی و زبانی است. این جشنواره بخشی از تلاش‌های مرکز فرهنگی کره در امارات برای تقویت درک متقابل و تبادلات فرهنگی بین دو کشور است که با برگزاری رویدادهای مختلف در طول سال، به غنی‌سازی صحنه فرهنگی در امارات کمک می‌کند

جشنواره امسال بر مفهوم آزادی به عنوان شعار اصلی خود تمرکز دارد تا فیلم‌های متنوعی را ارائه کند که داستان‌هایی از دوره‌های زمانی مختلف و از فانتزی، کمدی، درام تاریخی، معمایی، موسیقی و فیلم‌های مستقل را ارائه می‌کنند و افتتاحیه را نیز شامل می‌شود. فیلم “جاده بوستون” علاوه بر دو فیلم “قهرمان” و “نوریانگ: دریای مرگبار” که به مبارزه کره برای آزادی، استقلال و دفاع از هویت کره ای می پردازد. علاوه بر این، فیلم‌هایی مانند «خواب»، «کاخ رویاها» و «بازنشانی عشق» به موضوعات معاصر درباره چالش‌های جامعه مدرن و انعطاف‌پذیری لازم برای غلبه بر آن‌ها می‌پردازند. فیلم «پورورو: ماجراجویی قلعه اژدها» با داستان تخیلی و پرماجرا خود کودکان را به خود جذب می‌کند، در حالی که فیلم «بیگانه قسمت دوم: بازگشت به آینده» داستانی تخیلی مرتبط با احساس دلتنگی و تعلق را در چارچوبی ارائه می‌کند که هیجان و هیجان را با هم ترکیب می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا